Porter Racing Lääne-Eesti tuur 2013

Kallutasime horisondi viltu

Porter Racing on kalli Eestimaa teid matkaformaadis väisanud juba aastaid. Eelmise aasta Saaremaa maastikud asendusid 2013. aastal saarte vaadetega – võtsime ette Lääne-Eesti ranniku. Alustasime Valge Daami kodulinnast Haapsalust ja suundusime mööda rannikujoont Pärnu poole..

Vaatame tuurile tagasi läbi osalejate mälestuste.

Marti (debütant):

I Päev

Siin võib alustada kohe kõige lõpust. Tegu oli minu jaoks elu pikima sõiduga ühe päeva sees – ca 130 km. Hommikul kogunesime väikse hilinemisega Sakus, edasi bussi ja kõik tundus laabuvat. Enne Haapsallu jõudmist hirmutati korra vihmaga, aga õnneks oli see bussi maha jätmise ajaks ilusti järele jäänud ja edasi läks ainult paremaks. Esimese 10 km sisse mahtus natuke ekslemist ja üsna raskeid teid ja mina, esmakordse osalejana, hakkasin juba natuke kartma seda asja, aga edasi läks kõik nagu plaanis. Jõudsime teede peale välja, vaatasime üle mõned ilusad kohad, keerutasime natuke metsa vahel, tegime mõned “pit-stopid” külapoodides, väike õhtusöök ja oligi õhtuse sauna aeg käes. Päev läks hästi korda. Puhas sõiduaeg 6:15, kilometraaž 130,5 km

II Päev

Kui vaja, kõnnime läbi vee..

Selle päeva koondnimetuseks on eratee “bljat”. Liikusime Kõeru ööbimiskohast Virtsu ja sealt edasi mööda mereäärt Tõstamaa suunas. Lisaks erateedele saime vahepeal meelde tuletada, kuidas toimub liikumine üritusel XDream. Täpsemalt läbisime üle pea ulatuvaid kõrkjaid ja kandsime ratast ise meres jalutades :). Boonusena oli mul pühapäeva hommikuks hästi selge, mida tuleb teha asula siltide juures ja see tegi mängu ainult huvitavamaks. Õhtuks maandusime Tõstamaa mõisas ja pidasime suurejooneliselt Kärdi juubelit. Sõiduaeg 5:02, kilometraaž 89,8 km

III Päev

Alguseks oli kohe üks mõnus maasikas. Kui kõik olid ennast eelmise õhtu sünnipäeva järgselt lõpuks joonele saanud, siis kruttisime Tõstamaa matkarajale ja seal kõrval olevatele mägedele. Lihtsalt mõnus, isegi kogunenud magamatus ja väss läks seal meelest. Edasi oli asi juba väga lihtne: kulgesime kõik koos mööda rannaäärt Pärnuni. Vahele jäik üks asulasildi võit, külapood ja mõned atraktsioonid veel. Pärnu vahel, raudteejaama poole sõites, hakkas reaalsus uuesti kohale jõudma ja oli tõsiselt kahju, et üritus läbi sai. Sõiduaeg 3:06, kilometraaž 62,1 km

Kokkuvõtteks kaks asja: esiteks olen mina noor, terve ja tugev mees ning pean seda kõike saama ja teiseks selle seltskonnaga on isegi luurele minek arvatavasti lahe. Aitäh Priidule ja Liisile orgunni eest.

Liis:

Navitrollallallaaa Matsalus

Esimene päev oli lahe, teine päev oli lahe ja kolmas päev oli ka lahe. Järjest lahedamaks muudkui läks, ilm sealjuures. Ja teistmoodi ei oleks seda matka ette kujutanudki, see oli ette teada lahe ja tagant järgi jäi sama tunne. Järgmine aasta kindlasti jälle, taas ette teades, et saab lahe olema.